Pasniedzēji

Jānis Kļaviņš

Jānis Kļaviņš

Pasniedz mārketinga stratēģijas un konkurētspējīgu pozicionējumuzināšanu vadībuuzvedības ekonomiku un  patērētāju uzvedību

Uzskatu, ka zināšanām ir jābūt kam vairāk par informācijas megabaitiem mūsu smadzenēs. Zināšanām ir jāvairo zinātkāre, kas, savukārt, radīs jaunas zināšanas.”   

Jānis Kļaviņš no 2008.gada vadījis mārketinga un komunikāciju apmācības mediju un radošo aģentūru darbiniekiem un mārketinga vadītājiem, ar vieslekcijām uzstājies vairākās Latvijas augstākās izglītības iestādēs, kā arī biznesa vadības konferencēs. Nozarē strādājis par reklāmas tirgus analītiķi, komunikācijas stratēģiju veidotāju, mediju aģentūras “Initiative Latvia”, Valmieras biznesa inkubatora vadītāju. Izstrādājis biznesa attīstības stratēģijas vairākiem vadošiem Latvijas uzņēmumiem, šobrīd strādā kā biznesa konsultants. Par Jāņa Kļaviņa klientiem jau kļuvuši vairāk kā 500 uzņēmumi un uzņēmējdarbības uzsācēji.

„Mācīšanu uzskatu par aicinājumu. Mārketinga un komunikāciju teoriju apguvu pēc tam, kad jau biju iemantojis praktiskās iemaņas, tādēļ uzskatu, ka mana kā pasniedzēja pieeja ir realitātei daudz pietuvinātāka nekā izglītības iestādēs pieejamā. Turklāt vēl joprojām paralēli apmācību vadīšanai strādāju pie IPG grupas uzņēmumu klientu komunikāciju stratēģiju izveides, kas neļauj pārmērīgi „iegrimt teorijā”.”

Jānis pārstāv interpretīvisma (relativitātes) mārketinga skolu, kas realitāti ataino kā sociāli veidotu, nepārtraukti mainīgu sistēmu. Pretstatā pozitīvisma (absolūtisma) pieejai, iegūto zināšanu mērķis ir nevis prognozēt mārketinga procesus, bet gan tos pilnībā izprast, lai zināšanas varētu likt lietā situācijās ar pilnīgi citu (bieži vien nezināmu) apstākļu ietekmi uz rezultātu.

“Manuprāt, mārketings ir visinteresantākā lieta uz pasaules, un es nevaru saprast, kādēļ daudzi nozares pārstāvji tā nedomā.”

Sigita Erdmane

Sigita Erdmane

Pasniedz mārketinga stratēģijas un konkurētspējīgu pozicionējumu

Būtiskākais mārketinga uzdevums ir ieraudzīt vērtību – iepazīt un izprast savu klientu un nodrošināt, lai uzņēmums spētu radīt un piegādāt to, kas klientam nepieciešams. Mārketings ir apzināta darbība, kurā izprotam sevi (savu uzņēmumu) un pasauli mums apkārt (tirgu), bet reklāma var tapt tikai pēc tam, kad skaidri zinām, kas klientam nepieciešams un spējam to nodrošināt. Pretējā gadījumā melosim gan sev, gan citiem un klients ļoti ātri atpazīs, ka īstenība nesaskan ar reklāmā solīto.  

Sigita Erdmane ir mārketinga un komunikāciju profesionāle, kas šajā nozarē strādā kopš 2000.gada, vadījusi mārketinga komandas tādos uzņēmumos kā Biznesa augstskola Turība, Hipotēku bankas finanšu konsultāciju centrs, DNB banka (tagad Luminor). Savā profesionālajā pieredzē piedalījusies vairāk kā 5 zīmolu identitātes veidošanā, koordinējusi 3 zīmola maiņas kampaņas, vairākus gadus strādājusi pie IPG grupas uzņēmumu klientu komunikāciju stratēģiju izveides, kā arī  vadījusi apmācības mārketinga komandām uzņēmumos, sniegusi individuālas konsultācijas un uzstājusies publiskos semināros un konferencēs. Kopš 2014.gada ir Latvijas Mārketinga profesionāļu asociācijas biedre.

Alise Avota

Alise Avota

Pasniedz zīmolvadībusadarbību ar aģentūrām un mārketinga pamatus

“Zīmolus var salīdzināt ar cilvēkiem. Mēs plānojam savas dzīves un ejam pretim izvirzītajiem mērķiem, tomēr skaidra atbilde uz jautājumu – “Kā vislabāk dzīvot?” – ir tikai daļēja. Otra atbildes daļa nav izskaitļojama Excel tabulā, taču mums piemīt arī diezgan maģiska spēja dzīvot, balstoties uz pieredzi un intuīciju. Līdzīgi ir ar zīmolu attīstību – arī tiem palīdzēt “dzīvot” un attīstīties vēlamajā virzienā var pieredzējis speciālists ar nelielu devu ‘maģijas’.”

Alise Avota ir pieredzējusi zīmolu vadītāja, kas vairāk kā desmit gadus strādā ar dažādiem Latvijas zīmoliem. Vadījusi Tele2 zīmolu Zelta Zivtiņa un šobrīd ir  Lattlecom jauno zīmolu vadītāja (tet, Shortcut u.c.), kā arī  grāmatnīcas  Mr Page līdzīpašniece un mārketinga vadītāja. Pieredzi reklāmā guvusi arī kā projektu vadītāja un projektu direktore reklāmas aģentūrās  Inspired, Not Perfect | Y&R Riga un  McCANN Riga. Alise ir bijusi vairākkārtēja Cannes Lions delegāte un Young Marketing Lions konkursā ieguvusi bronzas medaļu.  No 2014.gada Alise ir Inspired Academy lektore.

Diāna Silarāja

Diāna Silarāja

Pasniedz lekciju kursu “Zini savu klientu”

“Pozitīvisms, enerģija un profesionālisms – tie ir 3 vārdi, kas raksturo mani vislabāk!”

Diāna Silarāja ir klientu apkalpošanas un pārdošanas profesionāle, izaugsmes un komandu trenere, klientu pieredzes (CX) radīšanas, analīzes un izvērtējuma speciāliste ar 15 gadu pieredzi B2B , B2C pārdošanā un starptautisku pieredzi tūrisma nozarē (Grieķija, Dominikānas Republika, Ķīna). Diāna sekmīgi vadījusi pārdošanas komandas, kā arī piedalījusies zīmolu vadības, pozicionēšanas, mārketinga un biznesa stratēģiju izstrādes un realizēšanas projektos sadarbībā ar Norvēģijas, Dānijas, Latvijas un Igaunijas ražotājiem/pārstāvjiem un mazumtirdzniecības tīkliem. Lektore “HOTEL SCHOOL” Viesnīcu biznesa koledžā, kur pašlaik pasniedz kursus: Managing the CX un Hospitality Consumer Behavior and Insight. Pēdējo pāris gadu laikā Diāna vadījusi vairāk kā 30 dažādus apmācību treniņus komandām tādos uzņēmumos kā “Airbaltic”, “Paroc”,”Avalon viesnīca”, “TIC Rīga”, BN “Kurši”, Tūrisma aģentūra “Kolumbs”, AS Latvenergo u.c.

Inese Vētra

Inese Vētra

Pasniedz mārketinga komunikācijas plāns ( integrētās mārketinga komunikācijas)

“Ar komunikāciju mēs saskaramies katru dienu un pat personiskajā dzīvē mēs izmantojam žurnālos, internetā sniegtos padomus un ieteiktos līdzekļus, lai veidotu un uzlabotu savu tēlu, ko vēlamies nodot apkārtējiem cilvēkiem, darba devējiem, klientiem, pretējam dzimumam. Attiecībā uz mārketinga komunikāciju, tad noteikumi tie paši – tam kā zīmols izskatās, runā, izturas, jābūt vienotam, lai auditorija ziņu un zīmolu, saprastu un uztvertu tā, kā bijām vēlējušies. Bet šajā gadījumā auditorija ir nevis viens vai pāris cilvēku, bet simti, tūkstoši, miljoni un mārketinga vadītāji ikdienā nepārtraukti sastopas ar izaicinājumiem, jo reklāmas aktivitātēm jābūt saskaņā ar stratēģisko vadību un mārketinga plānu, ir jāspēj pareizi kombinēt un pielietot mārketinga komunikācijas instrumentus, lai palīdzētu sasniegt uzņēmuma mērķus un radītu papildus vērtību zīmolam. Man ir laimējies, ka piedzīvojumu kāri man ir izdevies apmierināt arī mārketingā, jo pateicoties zvaigznēm un veiksmei, man ir bijusi iespēja eksperimentēt un praksē izmēģināt daudzus no mārketinga komunikācijas līdzekļiem, kā arī redzēt to rezultātus. Gribētos teikt, ka dzīvē esmu izdzīvojusi veselu grāmatu par produktu dzīves cikliem un komunikācijas veidiem un turpinu izbaudīt atklāt jaunas nodaļas, tāpēc priecājos, ka man ir iespēja dalīties ne tikai ar tiem piemēriem, ko var izlasīt grāmatās, bet arī ar tiem, ko esmu redzējusi un izdzīvojusi.”

Inese Vētra  mārketingā darbojas jau 10 gadus – bijusi ilggadēja Pica Lulū zīmola virzītāja un šobrīd strādā A/S Aldaris kā Baltijas ne-alus zīmolu vadītāja. Mārketingu, sabiedriskās attiecības un komunikāciju apguvusi gan akadēmiski, gan praksē. Papildus ikdienas darbam, dalījusies ar pieredzi konferencēs, semināros un izcīnījusi tiesības doties uz ASV, lai paskatītos uz mārketingu ar citām acīm.

Digna Degtjarova

Digna Degtjarova

Pasniedz “Uz klientu vērsts digitālais mārketings”

Patērētāja ceļš pie zīmoliem, precēm un pakalpojumiem mūsdienās kļuvis samudžināts, katram tas ir teju unikāls, bet saskares punkti un to kombinācijas – teju vai bezgalīgas. Kas būtu jāzina mārketinga un komunikācijas speciālistiem par saskares punktiem ar savu patērētāju digitālā mārketinga laikā? Kā uzrunāt īsto patērētāju īstajā brīdī? Uz šo un citiem jautājumiem atbildes kopā meklēsim šī kursa ietvaros.

Digna Degtjarova ir mārketinga komunikācijas speciāliste ar vairāk kā desmit gadu pieredzi, kura uzkrāta gan, strādājot mediju aģentūrā “Inspired” gan ar vietējiem, gan starptautiskiem klientiem, tā konsultējot dažādus vietējos zīmolus par mārketinga komunikāciju, bet šobrīd nu jau vairākus gadus strādā mārketinga aģentūrā “Frank by Inspired” ar tādu klientu komunikācijas plānošanu, kuru bizness un klients primāri ir digitāls. Digna ir lasījusi lekcijas gan Inspired Akadēmijā, gan Latvijas Kultūras akadēmijā, gan LADC skolā, kā arī ir viena no mārketinga podkāsta “Little Bits” veidotājām. “Brīvajā laikā” Digna ir arī skaistumkopšanas salona “Grieze” līdzīpašniece un mārketinga vadītāja.  

Kristaps Kalniņš

Kristaps Kalniņš

Pasniedz “Uz klientu vērsts digitālais mārketings”

“Digitālā transformācija” šobrīd ir viens no augstāk plīvojošajiem karogiem teju katrā uzņēmumā. “Gribam būt moderni” šodien nozīmē “gribam būt digitāli”, taču kā neapjukt milzīgajā iespēju, rīku, taktiku un aģentūru piedāvājumu mežā? Es uzskatu, ka fokusējoties uz cilvēkiem – cenšoties viņus izprast kā skaitliski, tā emocionāli – mēs iegūstam atslēgu tam, kā izmantot digitālo vidi savā labā. Nav runa par spožāko mašīnu (lasīt- kārtējo bezjēdzīgo digitālā mārketinga rīku), bet gan par to, ko gribam pateikt un kam. Ja spēsim skatīties uz savu komunikāciju aiz striktām kanālu un “šis ir stāsts par manu uzņēmumu” robežām, panāksim vēlamo rezultātu.”

Kristaps Kalniņš ar digitālo mārketingu strādā jau vairāk kā 7 gadus un šobrīd vada iespējams atklātāko digitālā mārketinga aģentūru “Frank by Inspired”. Savā ikdienā gājis cauri visam, kas saistīts ar digitālo vidi – kampaņu plānošanai un optimizēšanai, analīzei, radošo projektu vadībai un stratēģiskajai plānošanai. Strādājis ar tādiem zīmoliem Tele2, Credit24, L’Oreal, BTA, Latvijas Radio, Lattelecom, Citadele un daudziem citiem. Ikdienā dzīvo internetā, lasa internetu un turpina mācīties internetu, bet brīvdienās iet mežā.

Māris Antons

Māris Antons

Pasniedz prakstisko digitālo mārketingu

“Digitālais mārketings ir jauna disciplīna, kurai vēl daudz jāmācās no tradicionālajiem kaimiņiem – lai arī ir daudzi jauni komunikācijas kanāli, daudz kas ir pārnesams no jau desmitiem gadu uzkrātajām zināšanām citos medijos. ”

Māris ar digitālo komunikāciju un mārketingu strādā no 2011.gada un kopš tā laika ir mācījies un audzis kopā ar nozari Latvijā un pasaulē. Sākotnēji veidojis saturu dažādiem klientiem sociālajās platformās, kam ar laiku pievienojušies uzdevumi dažādu web projektu izstrādē, reklamēšanā un interneta veikala vadībā. Strādājis vairākās digitālās aģentūrās, mediju aģentūrā, e-komercijā un performances mārketinga aģentūrā. Ar izcilību pabeidzis arī LADC reklāmas skolu. Šobrīd vada digitālo kanālu menedžmenta aģentūru.

“Digitālo komunikāciju un mārketingu esmu apguvis pašmācības ceļā lasot, strādājot ar profesionāļiem un pārbaudot lietas uz savas ādas. Neesmu apguvis teoriju augstskolā, tāpēc kaut kādas lietas varbūt esmu apguvis ne efektīvākajos veidos, toties izkodis līdz kaulam.”

Praktiskā un kritiskā pieeja digitālajam mārketingam ir tā, kas atšķir Māri no optimisma pārņemtās digitālā mārketinga pasaules. Tas ir nolasāms arī viņa blogā, kas veltīts digitālajai pasaulei. Arvien lielāka daļa mārketinga resursu uzņēmumos tiek atvēlēti digitālajiem kanāliem, kas ir pilnīgi normāli, bet tajā pašā laikā liela daļa šo resursu tiek iztērēti nelietderīgi, jo sekojot trendiem, modei un haipam dažkārt gadās aizmirst par galveno.

“Digitālais mārketings ir vienkāršs. Tikai nedrīkst ticēt nevienam, izņemot savus datus.”